АвторСообщение



Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 03.12.04 17:40. Заголовок: Another games...


Вот народ решил пообсуждать всяки разны игры. Д3 там, ХЛ2 здесь... и везде - нет-нет, да проскочит сравнение с систем шоками, мол, логи там, сюжет там... это понятно. народ желает игр на подобии... чтоб дух захватывало и т.п.
и както в стороне почемуто остались другие творения именно людей, которые так или иначе приложили руку и душу к шокам.

вот, например Theif3:Deadly Shadows - не киберпанк нифига, но как сделано! каков сюжет и как исполнено!
я бы может и не завел разговор про него, но вот недавно наткнулся на Т3 - комьюнити. чем то мне она напомнила наш форум (я тут еще новенький, однако разрешите мне тоже называть его, этот форум, нашим ) ребята с т3 форума решили провернуть мега работу - сделать полностью свой, полный, литературный перевод игры. объем уже проделаной ими работы впечатляет. и надо сказать игра заиграла новыми и без того уже сочными красками.
нифига не подумайте, что это какаято реклама, просто я действительно впечатлен энтузиазмом парней.

http://82.199.98.187/cgi-...forum=11&topic=23&start=0

это вот здесь, если что.
да! кстати ребята совсем не просят по 200р за свою работу как некоторые личности тут, а вот как раз их совсем не западло былобы отблагодарить за работу!

это по поводу Вора.

ну и совсем уж нельзя пройти мимо последнего творения Irrational Games.
да, да! именно Tribes:Vengeance - этож нужно было умудриться скрестить безбашенный экшн с виртуозно проработаным сюжетом и приправить все это графикой ут2004. просто нет слов...
конечно выхот Трибсов был затмен выходом преславутых Д3 и ХЛ2, но мы то с вами знаем, КТО на самом деле умеет делать ИГРЫ...

ваше мнение, господа?


Спасибо: 0 
Цитата Ответить
Ответов - 65 , стр: 1 2 3 4 All [только новые]





Зарегистрирован: 03.06.08
ссылка на сообщение  Отправлено: 21.07.08 10:16. Заголовок: Ну, вот вам обновлен..


Ну, вот вам обновление - Wasteland, игра 1988-го годв. Родитель Фолаута, графика почти никакая, но играть - интересно!
Такие дела.
И спасибо, что напомнили мне о Крусэдер: Но реморс. Еще лет так десять назад его заприметил, но руки не дошли.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Зарегистрирован: 21.04.09
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.04.09 14:53. Заголовок: В обратной последов..


В обратной последовательности приведены 10 самых лучших игр за всю историю. Первый номер - самая популярная игра, а десятый номер, наименее популярная из всех хитовых игр, попавших в список. Голосование производилось очень просто - каждого человека просили назвать ОДНУ самую лучшую игру за всю историю 3D игр.

10. The Secret Of Monkey Island YEAR 1990: They don't make 'em like this any more. You see, Monkey Island was funny. Be it the hilarious insult swordfighting or Threepwood screaming "Elaine!" Graduate-style as his beloved was about to marry the evil LeChuck, barely a single gag fell flat. The puzzles were great too. None of this 'find rusty key put in rusty lock' rubbish. Add in a cast of unforgettable characters (not least Stan the dodgy owner of a used-ship dealership), and an ending that involved a heavily shaken can of grog, and you get a game whose innate lovability will last forever. Plus Guybrush could hold his breath for ten whole minutes: now that's impressive.

09. Battlefield 2 YEAR 2005: Are you an online FPS? "Sir, yes sir!" Are you a frag-infested representation of modern warfare packed with infantry and vehicular combat? "Sir, yes sir!" Do you have boot-and-shoot, instantly playable (well, sometimes instantly playable) 64-player online wars between gruff military types? "Sir, yes sir!" Well, that's nice. Seeing as you've taken the precedent set by BF1942, then added decent tactics and squad-play - and on a good server are the pinnacle of drive, crash and shoot gameplay - you're in the PCZ elite list. "Sir! Thank you Sir!" Good, now go and jump around on an assault course or something...

08. Doom YEAR 1993: The opening chapter was free to download, and immediately it changed everything. It was single-minded, it was obsessed with keycards, it wouldn't let you look up and down. And yet it was absolutely bloody terrifying: the growl of a pinky, the distant flare of an imp readying a fireball. Doom provided the foundations of the shooter genre we know and love today, from its use of atmospheric sound and lighting all the way through to the omnipresent cult of the exploding barrel. As iconic today as ever it was, its success and its legions of fans have made it pretty much synonymous with the concept of PC gaming. Hooray for hell.

07. System Shock 2 YEAR 1999: "Where am I? Why are the crew's innards smeared into cryptic sentences over the walls? What's that alarm saying? Compartment? Depressurising? Evacuate? Shit, what do I do now?" System Shock 2 was packed with desperate moments like this. Masterfully designed, perfectly paced, fundamentally terrifying and, in Shodan, boasting the most ingeniously portrayed arch-villain ever to occupy a hard drive. System Shock 2 is the ultimate in abject, lidless terror. If you've never played it, then dear god track down an (unforgivably rare) copy of the game. You'll thank us. After a fashion...

06. Rome: Total War YEAR 2004: From the mists they emerge, marching like one beating drum in columns of red and gold. Arrows streak down from the darkening sky. Siege towers roll towards crumbling walls, their creaking wheels thunderclaps of doom. Then, you fancy a cup of char, press escape and put the kettle on. Rome: Total War contains an inordinate amount of goodness - to label it as a mere military RTS would be an outright crime.

05. Half-Life YEAR 1998: Half-Life was infused with genius. Even if you were grumpy enough to dismiss the superb level design and robust combat, Valve created an unprecedented sense of immersion. Starting with that monorail ride, the lack of cut-scenes and indirect style of exposition made you feel like part of the storyline in a fashion that was both effective and understated. The illusion of intelligence was just as cunning; hearing the marines talking about what to do, seeing them do it, then getting flushed out by a grenade was superb, and created a feeling that was never quite equalled in the sequel. Just one thing; forget about the last level in Xen. Someone had been playing Crash Bandicoot and got carried away.

04. The Elder Scrolls III: Morrowind YEAR 2002: Ooh, aren't we controversial? Yes, but constant bickering among the PCZ team has left the Vvardenfell lobby victorious. The argument runs thusly: Morrowind is a better game than Oblivion, if only for the things that Bethesda sacrificed in their pursuit of making the latter that bit more action-orientated. Consider that moment three hours into the game when you realise you've covered only a minute fraction of the map - the sheer scope of Morrowind's world is breathtaking even by today's standards. It focused on creating a rich, deep back-story for every faction and race, and its lore and fantastically varied environments were more enjoyable to delve into than Oblivion's.

03. Civilization IV YEAR 2005: Looking deep inside the code of Civ IV would be the gaming equivalent of climbing inside the Total Perspective Vortex from The Hitchhiker's Guide - so vast, complex and limitless in potential that your mind would be mulched instantly. Thankfully then, Sid Meier saw fit to nestle a beauteous interface over his creation - letting it feel like you'd got raw history ticking away beneath it all, but keeping it manageable and non-terrifying.

02. Half-Life 2 YEAR 2004: We gamers have become steeped in Half-Life - its engine, its Counter Strike bedfellow, its sci-fi lore, its physics, its characters spreadeagled in humorous Garry's Mod poses, and the unexpected desktop disturbance that was Steam. Because of all this white noise, the fuzzy appendages of a game installed on countless hard drives worldwide, it's easy to forget just what made Half-Life 2 (and its offspring Episode One) so damn special.

01. Deus Ex YEAR 2000: Yes, Deus Ex. The greatest step the PC has ever made towards total immersion in plot, character and interactivity. A game that truly made you feel like star of the show - the fulcrum in a global conspiracy upon whom everything hinged. It was a page-turning interactive thriller, fulfilling every action-hero daydream present in the big book of male insecurities.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Зарегистрирован: 14.05.06
Откуда: Торонтовка
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.04.09 16:12. Заголовок: Приятно видеть Syste..


Приятно видеть System Shock 2 и Deus Ex в этом списке!

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.05.09 00:05. Заголовок: Как насчёт киберпанк..


Как насчёт киберпанк MMORPG?! Neocron например...

Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Зарегистрирован: 07.05.09
ссылка на сообщение  Отправлено: 12.05.09 16:05. Заголовок: А еще была такая инт..


А еще была такая интересная штука - UFO: Enemy Unknown/UFO Defence. Вышла в 94'ом. Уйма английского текста - со словарем разбирался. Но атмосфера... и это сочетание экономик, тактики и RPG! Был полностью в нее погружен. Для игр того времени просто шедевр. Кстати, проект все еще жив (если можно так сказать): http://ufodefense.narod.ru и есть даже фанаты-линуксоиды, делающие свою альтернативу: http://ufoai.sourceforge.net/

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 65 , стр: 1 2 3 4 All [только новые]
Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 1
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет